رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد از شرکت بیش از یکصد نفر از دانشجویان ، کارکنان و اساتید این دانشگاه در مراسم معنوی اعتکاف مساجد استان یزد خبر داد.

حجه الاسلام حرزاده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واحد یزد در مورد ثبت نام مراسم اعتکاف ویژه دانشجویان گفت : مراسم اعتکاف در سیزدهم ، چهاردهم و پانزدهم رجب که مصادف است با پانزدهم ، شانزدهم و هفدهم خرداد ماه در مساجد استان یزد برگزار شد.

وی افزود : با توجه به اینکه زمان ثبت نام از 25 اردیبهشت لغایت تا 7 خرداد عنوان شده بود که با استقبال دانشگاهیان برای حضور در مراسم اعتکاف انجام گرفت. وی ادامه داد‌ : مراسم اعتکاف خواهران دانشجو در مسجد حجه ابن الحسن و اعتکاف دانشجویان برادر در مسجد ملا اسماعیل یزد همراه با احکام و نیت اعتکاف ، ذکر دعا و نیایش ، شب زنده داری ، تلاوت آیات نورانی قرآن ، برگزاری نماز جماعت ، قرائت دعای عهد ، سخنرانی و ... برای دانشجویان انجام گرفت تا در خلوت خود به حقیقتی دست یابند و یافته های خویش را به جان و روح مرتبط کنند.

حجه الاسلام والمسلمین حرزاده تصریح نمود : مراسم معنوی اعتکاف امروز به پایان میرسد و معتکفان پس از 3 روز عبادت ، روزه داری ، تجربه قرب الهی ، خشوع ، طهارت روح ، با پشت پا زدن به تعلقات نفس و موانع صعود به قله های رفیع انسانیت و بندگی به هر مسجد ومحراب پناه آوردند تا هر آنچه خلق متعال به خوبان عطا کرده است طلب کنند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا